.....LIHAT.....DILIHAT.....

My photo
Aku melihat perjalanan hidup ini sebagai sebuah kisah yang panjang tentang pembaikan diri untuk menjadi bekalan berbaloi apabila sudah tiada di'sini'...!

Saturday, December 19, 2009

salah kah ahmad?

Jika ahmad pernah melakukan kesalahan bodoh pada sesuatu hubungan yang baru bermula,satu keslahan yang bodoh sangat.Kesalahan itu berlaku kerana cuba untuk melindungi nama orang lain.Dan dia cuba untuk berterus terang kerana tidak mahu kesalahan bodoh itu menghantui fikirannya dan rasa bersalahnya.Walaupun ianya boleh merisikokan lg hubungannya yang baru bermula.Ahmad tetap bertegas untuk bercakap benar.Dia percaya berlaku jujur adalah penting dalam intipati hubungan walapun benda seremeh2 keadaan.Dan harga yang dibayar adalah hubungan itu dah spoil pun sekarang.Mungkin inilah harga sebuah perjuangan untuk berkata benar bagi Ahmad.Tapi Ahmad percaya pasangannya pasti memahaminya.Kerana Ahmad ikhlas dalam hubungannya.Dia hanya mampu berdoa supaya segala2nya baik untuk Ahmad dan pasangannya.

TAPI masalah yang utama dah kantoi dulu sebelum sempat diberitahu.Uhuk2...Ahmad sangat sedih kerana dia sangat gembira akan hubungan ini.Ikhlas Ahmad hanya tuhan sahaja yang mengetahuinya...TUHAN tolonglah ahmad...

3 comments:

  1. Hmm.. berat tu
    Menurut Dr Fadhilah Kamsah, kalau kita ada buat silap masa lepas, especially perkara yg memalukan, haram menceritakan perbuatan buruk itu pada pasangan kita..dgn syarat kita dh bertaubat nasuha..
    tp mmg burden nak simpan...I can understand it..
    The truth is when the time come, akan ada pasangan yg sesuai utk kita..yg penting jgn rasa rendah diri sgt..pandangan org x penting, pandangan Allah pada kita yg penting..

    ReplyDelete
  2. aku suka part panadangan orang tak penting,pandangan ALLAH tak penting

    ReplyDelete
  3. pembetulan yang diatas "pandangan ALLAH pada kita yg penting"

    ReplyDelete