.....LIHAT.....DILIHAT.....

My photo
Aku melihat perjalanan hidup ini sebagai sebuah kisah yang panjang tentang pembaikan diri untuk menjadi bekalan berbaloi apabila sudah tiada di'sini'...!

Thursday, December 31, 2009

RM100 untuk 4 hari

Entahla semasa aku nak masukkan duit dalam akaun aku pagi tadi..tetiba aku terfikir satu perkara iaitu..Apa kata aku tinggalkan saja RM100 dalam wallet aku dan cuba berbelanja RM100 untuk empat hari bermula 31 disember 2009 sampai 3 Januari 2010 kiranya khamis sampai ahad la ni).

Bermakna aku hanya boleh berbelanja sehari RM25.00 sehari.Aku xboleh naik kereta(kena naik motorlah nampak gayanya),tidak boleh juga makan kat luar terutama sekali restoran minang kegemaran aku,sambal hijau dia memang best (biasanya sekali makan dalam rm7-rm10).Aku juga xboleh makan nasi lemak seksi sambal sotong+sambal petai perghhh..(dlm rm4-rm6).Aku juga xboleh hantar dobi secara berlebihan this weekend uhuk2,aku ada sindrom perasaan "kalau boleh nak basuh semua baju"(sekali hantar 3.5kg-5kg).

Untuk catatan,pagi tadi aku dah berbelanja RM2.60...masih ada RM22.40...Aku akan cuba selama 4 hari ini..Weekend ini aku cuba berhibernasi sebaik mungkin demi untuk mencapai target..uhuk2

Kawan-kawan doakan aku berjaya...!!!!!

5 comments:

  1. ape ke benda yg ko nak buat ni mir...jgn mengaruk2 sudah...muehehehehe

    ReplyDelete
  2. weh aku tengah mencuba ni...hampir berjaya beb

    ReplyDelete
  3. gud luck syameer, kira rm25 tu cm banyak je utk sehari. cuba kurangkang lg jd rm10 sehari.

    ReplyDelete
  4. betul lah sal...cuba nak belajar berjimat ni.hhehee

    ReplyDelete